2018. február 14., szerda

Az elmédben vagy igazán otthon

Szeretem a kávé illatát reggelente. Reményt csempész a kilátástalan napokba. A frissen lefőtt kávé illata szerintem az egyik legjobb illat a világon. De most már egyébként is kicsit több a remény reggelente: hatkor, amikor kelek, már világosodik. Tegnap pedig rácsodálkoztam arra is, hogy délután ötkor még csak sötétedik. Végre nem sötétben ébredünk - sötétben élünk - sötétben fekszünk a  rutin. Hihetetlen mennyit számít. Régebben terveztem skandináv országban dolgozni, élni. Nos, nem hinném, hogy bevált volna. Valaki, aki ennyire érzékeny a nappali fény mennyiségére, mint én, valószínűleg hamar belátja, hogy semmi keresnivalója északon. Ja, mondtam már, hogy a hideget sem szeretem? :) A férjem holnap már dolgozik, úgyhogy előttem áll egy hétvége, teli lehetőségekkel. Ilyenkor milyen hosszúnak, szinte végtelennek tűnik két teljes szabadnap. Aztán persze iszonyú hamar eltelik és a töredékét sem tudom elvégezni mindannak, amit jó lenne megcsinálni. De nem baj. Alakul, ahogy alakul. Két szabadnap mégis szuper lesz. Én időről időre igénylem az egyedüllétet, az olyan szabadidőt, amikor én döntöm el, mit és mikor csinálok. És előfordul, hogy semmit nem csinálok ilyenkor. Igazán üdítő tud lenni. A mai világban ezt luxusnak kiáltják ki, amit igazán sajnálok. Milyen világ az, ahol egy perced sincs arra, hogy ne csinálj semmit? A szemlélődés pedig fontos, az elmélyülés a saját elménkben. Így születtek a világ legnagyobb gondolatai is. Az a baj, hogy a mai világ jelszava a produktivitás. Még a szabadidőben is: teljen úgy, hogy, hasznos legyen, neked vagy másoknak, esetleg mindkettő. Gyárts valamit: kaját, kézműves cuccot, szelfit (arról, ahogy edzel, kirándulsz vagy meditálsz). Így lehet eladni a sok magazint a "lelassulás művészetéről".  Ezzel először karácsony előtt találkoztam, eléggé röhejes volt. De azt el kell ismerni, hogy tudatosan-tudattalanul hat ránk a környezet, a média, a trendek. Hihetetlen (és félelmetes), hogy mennyire össze van zavarodva a modern ember abban a modern világban, amit az emberiség hozott létre. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése